måndag 16 mars 2009

Måndag igen..

Idag har varit en sån där "måste göra" dag. Vi gick till gaskontoret imorse för att betala en sen räkning. Under hela tiden vi stod i kön fick vi kommentaren: "Står ni i kö?" Precis som att gringos inte kan stå i kö till gasföretaget för att betala en räkning! När ska man sluta vara utlänning?!

Vi åker micro




Valparaisos finaste galleria, eller inte..



Sen tog vi oss till Viña för att ordna så att våra skolkort skulle fungera igen men där möttes vi av svaret att skolan sköter själva med att uppdatera korten. Ja, men om vår skola nu inte vet hur de ska göra, vad gör man då? Nej, jag kan inte hjälpa, det är skolan som sköter det där. Jaja, tack så mycket då! Chile, chile, chile... När ska nåt fungera?

Nåväl när vi kom hem igen fick vi ett brev av portvakten och det var från min kära mormor!!Det gjorde dagen:-) Jag blev så glad att jag slängde ihop brownies med vit choklad! Det ska bli gott ikväll till en kopp te.


I eftermiddag har vi ljublat över att Skellefteå vann och läst lite ur "La meta". Imorrn är det dags för skola igen, dagarna bara springer förbi oss.


Middagen som vi åt igår, mums!

1 kommentar:

Jonas sa...

Det var kul att vara vänner med er den tiden det varade... Ni är inte längre välkomna att bo hos mig, läsa min blogg eller prata med mig!

Skellefteå... pyts.