torsdag 4 juni 2009

Så var det torsdag igen

Ikväll är det full rulle här hemma. Jag sitter med ena ögat och läser min vän Evelinas uppsats för att ge lite feedback och med andra ögat så läser jag i guideboken om Påskön. Ena handen har jag i köttbullssmeten och den andra håller på att packar väskan.

Veckan har sprungit förbi oss och imorrn ska vi äntligen få åka till den mystiska ön som är full med stenstatyer. En gång i tiden hade jag en tanke på att fota varje gubbe men efter att ha insett hur många gubbar som står där så har jag genast glömt bort tanken.

Tidigt imorgonbitti, kl 5:20 går bussen från Valpo och ca 8 lyfter planet. För alla mammors skull så kan jag meddela att vi landar 11:50 (påskö-tid, 8h från sverige). Hem åker vi igen på tisdag kl 13:10 från påskön och landar i santiago 19:50.

Vi är fyra svenskar som åker för att fira den svenska nationaldagen på en ö mitt ute i ingenstans. I garderoben ligger en välgömd bilpåse som ska få åka med och öppnas den 6:e juni, i försök om att skapa lite sverige-stämning.

Hoppas att Du får en trevlig helg! Vi ska försöka att komma ihåg att skicka vykort. Eller rättare sagt, jag ska försöka påminna Fredrik så att han kommer ihåg det ! :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad lämpligt med lite bilar att fira nationaldagen med! Låter toppen! Vilken tur att du håller reda på min bror Sofie, ser fram emot ett vykort :-) !!!

I dag är det bara 5 veckor kvar tills ni finns på Svensk mark! Ser vi fram emot!!!

Ha en toppen härlig helg!

Många kramar från Sara