lördag 13 juni 2009

Lördag, lördag, kära lördag

Jahapp. Vart tog den här lördagen vägen?



Väckarn ringde inte förrän 8:45 imorse, så underbart skönt att ligga kvar i sängen och vifta lite på tårna. Sen väntade en varm dusch, och frukost framför vänner på tv så dagen började med ett gott skratt. Vid 10 kom Linus upp och vi satte igång med vårt arbete om en torkare för persikor som är en läxa i kursen solenergi. Vi läser den kursen för att de som var här i fjol sa att det var en kurs man lätt kunde glida igenom men som ändå var lite intressant.
Kursen började bra utan läxor men sen kom en stor läxa där vi skulle designa och räkna ut ett system med solfångare för att värma upp en pool i Santiago. Det var en ganska tung läxa men vi tänkte att det kanske kommer en läxa till men inte mer.
Tyvärr så går vår kära gråhåriga Einstein och blir sjuk. Så sjuk att han inte kan undervisa längre och vi får en ny snubbe som älskar sitt ämne och som kan allt utantill. Han slänger in en läxa på en gång och ett prov. Ett prov som hamnar mitt i det kaotiska tenta-p vi redan har och läxan är den vi sitter och sliter med nu. Så mycket fick vi för att det skulle vara en lätt kurs.



Nåväl, Linus gick hem till sig vid 18, vi satte igång med tacos och sen har jag suttit och skrivit tills nu. Tiden går fort när man har roligt :-P



Nu ska jag faktiskt slänga mig i soffan och dela en Cheesecake glass med Fredrik som tittar på någon underhållande tonårsfilm. Jag tror det är American Pie- bandcamp eller nåt sånt.


Imorrn ska vi iväg och framkalla passfoton för att en gång för alla kunna skicka iväg alla visum papper till Quebec. Först var universitetet sent, jätte sent ute med antagningsbevisen och sen var det fel på dem men nu har vi allt och ska lägga allt på lådan på måndag. Det gäller bara att hålla en liten tumme för att Chiles post fungerar. Brevet från Övik som nog innehåller lite godsaker har fortfarande inte kommit, jag blir inte klok.


Näe, nu ska jag sluta flummskriva och göra kväll.
Sov gott!

Inga kommentarer: