tisdag 28 april 2009

Längtan efter rytmer, värme och färger..

Här är det grått och trist och imorse var det riktigt kyligt när jag klev ut genom dörren. När jag skriver kyligt så menar jag Chile kyligt. Det blir aldrig så kallt att det snöar här, det kan komma ner till frost i juli om vi har otur men annars så får vi nöja oss med de isande vindarna från havet som tränger in genom märg och ben.

Men då bakar jag en sockerkaka för att få lite värme i lägeheten från gasspisen, gör en kopp te och tittar på bilderna från i somras. Rytmerna, stämningen och värmen från karnevalen ger mig fortfarande gåshud.




2 kommentarer:

Unknown sa...

längtan efter bilder från er sommarsemester ;)

Roligt att få se lite mer bilder från karnevalen! Vilket folkhav!

Här hemma har det plötsligt fått för sig att det ska vara vinter i dag... tror det är bara för att jag tog kjol i dag. Haft riktigt varmt och skönt nu några dagar men i dag regnar det och är bara 10 grader. Finväder är dock lovat till i morgon! Alltid fint på Valborg! :D

Jonas sa...

Ni kan få lite värme från oss här i BsAs. Jag är riktigt trött på att alltid svettas.

Coola bilder från Pucon! Såg ut som snön på vulkanen smält en hel del från när jag var där. Kunde ni åka stjärtlapp ned?