lördag 4 april 2009

Vecko-uppdatering

Nu var det väldigt längesen jag skrev något och förklaringarna kommer.

I söndags var det som sagt födelesekalas här och vi åt tacos tills vi storknade, sen blev det tårta och strandparty.
Fredrik gör tårta med strössel

Vackra blommor från Fredrik
Det står 23 på tårtan med smarties, mums!

Kolla in livebandet i bakgrunden.

Under veckan har skolan kört på för fullt och kvällarna har kantats av plugg och labrapportsskrivande. Men i onsdags fick vi nog och struntade helt enkelt i eftermiddagslektionerna och tog bussen som var fullproppade med fotbollsfans till Santiago för att se Chile möta Uruguay. Stadion var fylld med människor i röda tröjor och vi smälte nästan in i mängden med våra nyinköpta lagtröjor, håret gör dock att man alltid sticker ut.
Nationalsången


Matchen började bra men sen tyckte domarn om sitt gula kort lite väl mycket så Chile fick en utvisning och sen blev det mest försvarsspel från deras sida tråkigt nog. Matchen var spännande ändå, men åt fel håll. När matchen var slut vid 22 följde vi folkströmmen ut från arenan och när vi går utanför, nedanför arenan, ser jag en sten landa framför mig. Jag vänder mig om och ser Fredrik nedböjd och blöder från pannan. Han blev träffad av puts som kom från den urgamla arenan som håller på att falla isär. Vi fick gå in i arenan, in i spelargången och Fredrik fick sy några stygn. Sköterskan var tvungen att kliva upp på en trappstol för att kunna torka honom i pannan efteråt.

Den chartrade bussen till Valpo väntade på oss och två timmar senare var i Valpo där vi tog en taxi till ett sjukhus så att Fredrik kunde få vaccination. Där blev det en skön väntan men halv fyra på morgonen var vi hemma, tre röntgenplåtar rikare som Fredrik bums vill sätta upp på väggen. Morgonen därpå i skolan var allt annat än roligt.

Igår åt hämtade vi Sushi från Viña och käkade här hemma medans vi såg på monsters vs aliens, en riktigt rolig disneyfilm. Fredrik och Linus såg hela filmen men mina ögon fick tillslut nog efter flera nätter utan riktig sömn så jag somnade gott när det var slutet kvar, märkte inte ens när Linus gick!

Idag är det Fredriks födelsedag och paket och tårta på sängen är avklarat. Lägenheten är städad, tänka sig så mycket man kan skräpa ner på 1 vecka. Ikväll blir det kött och potatisgratäng med vänner och sen bowling eller biljard.

Ägg och kaviarmacka
Veckans höjdpunkter har varit:
*Alla gratulationer, Tack!!
*Överraskande blombud med vacker bukett.


*Paket med godis, kaviar och nyponsoppa!! Så gott att jag ställde mig och bakade hårdbröd häromkvällen för att kunna äta kaviarmacka!


* Mer godis!! Vi kommer vara sockerhöga tills vi anländer till Sverige.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad roligt att läsa om er vecka! Och se alla härliga bilder.

Ta det nu lugnt med godiset så ni inte blir helt stirriga och så ni har något kvar till Påsken... För jag har inte sätt någon biljett så jag kan fluga ner mer godis åt er ;) Kram kram