tisdag 16 december 2008

Backa tiden lite

Ja, då backar vi tiden lite, vi befinner nu oss innan den fantastiska sommarlovsdagen, mitt uppe i en vecka av 4 timmars sömn per natt, och minst en tenta om dagen..


Fredrik och Franz har somnat efter en hård dags plugg.



I torsdag var jag på ett gymnasium och sjöng med min kör under deras julavslutning/studentliknande/sommarlovsavslutning. Det var väldigt trevligt och väldigt uppskattat. Dock kändes det som att gå på en Catwalk när jag gick över skolgården tokblond som jag är:)



I helgen var det dags för ännu ett avskedsparty och denna gången var det sista kvällen med italienarna.. :( Vi gick till en bar där de hade delat upp killar och tjejer mellan olika barer och dansgolv under den första timmen för tjejer fick gratis drinkar medans killarna fick tre för en. Så typiskt, alltså, att tjejerna skall supas under bordet medans killarna står och spanar från andra dansgolvet vilken tjej de vill ha. Nåväl jag tyckte det vart billigt och bra och min grabb får gärna stå och spana på mig :)







Sen kom Lucia, och vad är en lucia morgon utan lussande?! Jag smög upp ur sängen, satte på mig lite glitter, hittade lite kakor och ett glas oboj. Inte särskilt mycket till julstämning men Fredrik var trött och nöjd.




På lördag hade jag konsert igen i gallerian och den här gången var både Fredrik, Seb och René och tittade på. Dock såg jag att grabbarna såg väldigt uttråkade ut och tittade i taket när jag sjöng min solodel så jag vet inte vad jag ska tro :-P Efter uppträdandet kom René fram med en jätte-tomteballong!!! Den var så söt. Den fick följa med oss på Lider och handla mat och då tittade folk än mer på oss än i vanliga fall. Det är tur att man inte söker uppmärksamhet ;-) Nu står tomten bredvid tv:n och ser allmänt finurlig ut.










Vi jular på, bakar muffins, försöker förstå att vi har sommarlov, städar undan alla böcker och bara väntar på att våra familjer ska komma !!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni nu har sommarlov. Det är ni värda efter allt pluggande.
Hoppas att det finns lite smarriga muffins kvar när vi kommer, hört att Fredrik äter mkt och gärna av den varan;-) Det är nära nu 7 dagar kvar

PoK mamma Maud

Unknown sa...

ohh muffinsarna ser riktigt smarriga ut! Ser fram emot att få smaka sånna när jag kommer!

Fredde du har det bra du som får lucia fika på sängen! Lyxig värre!

Anonym sa...

Hoppas ni alla har det riktigt bra,ett GOTT NYTT ÅR önskar Bjärnekarna !