torsdag 10 december 2009

Tenta-p gör mig förvirrad

Ja, nu är det tenta-p för fullt. Fredrik får jullov ikväll kl 21:20 medans jag måste vänta till tisdag kväll innan jag kan slappna av.

Men livet under tenta-p är alltid lika härligt ( eller ohärligt) om man så är i Sverige eller Canada. Stiga upp, äta frukost, kolla mailen, kolla internet en snabbis ( = få dåligt samvete för att man inte pluggar), öppnar böckerna, bakar (= allt för att inte plugga), får ångest (= för att man inte pluggar), tar upp böckerna igen ( = för att dämpa ångesten), kommer på något annat roligt att göra (= humöret lyfts), ångesten kommer igen (= böckerna öppnas igen).. och så fortsätter det..

Jag har precis insett att jag nästan druckit upp en kopp med endast varmvatten. Det tog nästan en hel kopp innan jag insåg att jag använt min tesil för många gånger att det nu inte fanns någon smak kvar i tebladen utan att det var rent vatten.. snacka om att jag är förvirrad!

Ja, nu har jag bloggat (= allt för att inte plugga), så nu är det dags att öppna böckerna lite (= ja, vid det här laget förstår ni hur det fungerar).

2 kommentarer:

Agneta sa...

Alltid något är det ju, när du tänker att du borde läsa (-; Det har ju gått så himla bra hittills så det går säkert bra med resten oxå, fastän du fuskar med pluggandet. Jag håller tummarna!

Unknown sa...

haha, jaså det är så ni studenter gör för att spara pengar låter bli att ta nytt te, så ni kan resa en massa. Låter iof inte som det effektivaste sättet ;)