onsdag 9 december 2009

SNÖSTORM!

Igår varnades det för att det skulle komma en snöstorm och hela dag gick vi och väntade. Gänget från Montreal berättade om snö som föll medans vi fick några enstaka flingor.

Imorse klev vi upp en sväng vid 7, (jag låg kvar i sängen medans Fredrik klev upp) för att kolla om vi kunde cykla till skolan eller om det hade snöat för mycket. Men, backen lyste fortfarande grön så vi fick sova en stund till. Vi cyklade till skolan och det var ca -8 grader, en skön vinterdag fast utan snö. När vi satt och skrev tentan hörde vi hur det började vina i taket och vi tittade lite oroligt på varandra, tro om vi skulle kunna ta oss hem med cykel? Nåväl, efter tentan gick vi ut och insåg att det fortfarande var lugnt ute så vi började cykla hemåt men då började det snöa lite och när vi kommit hem började det vräka ner!!

Det snöade säkert 1-2 cm i timmen så när det var dags för eftermiddagslektionen var det dags att snöra på sig vinterkängorna, bylta på sig kläder och ge sig ut i den vinande vinden och snön som yrde.

Nu har det slutat att snöa kraftigt men det viner fortfarande ute. Mina kinder är fortfarande vindpinade och röda men nu har snön äntligen kommit!!! (Fråga mig hur roligt det är i april när snön fortfarande ligger kvar :P)

Men nu njuter jag och bildbevis kommer imorrn då jag har det alldeles för varmt och skönt inne just nu, efter min 3:e kopp te ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Ohh vad avis jag blir!!! Skicka genast över lite ;)