onsdag 14 januari 2009

viva peru!!!

Som en galen italienska skulle ha sagt viva peru!
Vi har nu suttit i en buss ca 30 timmar fran valparaiso till arica i norra chile med malet att korsa gransen till peru. Nu har vi tagit oss over gransen och sitter i gransstaden tacna. Eftersom vi tycker det ar sa mysigt att aka buss gick vi direkt och bokade en buss till som ska ta oss till Cusco, denna resa tar bara ynka 19 timmar i buss. Sedan fran Cusco gar resan mot macchu picchu.
Val har i peru hoppade vi pa en stackars peruan som vi akte taxi med over gransen och sen lat vi honom ga med oss och boka biljetter for att vi inte skulle bli lurade. det lyckades vi bra med men just som vi skulle boka pa det ena stallet sa gjorde vi en koll som varje snal backpacker borde gora och fann att priset var en del billigare pa ett annat stalle. sa nu sitter vi pa det billigare stallet med gratis tillgang till internet och tankte att vi passar pa att skriva ett blogginlagg.

allt har gatt bra och vi ar valmande. Var buss mot cusco avgar 7 pm lokal tid vilket ar 9pm chilensk tid och 1 am svensk tid.
Vara chilenska nummer verkar fungera har i chile. Men Fredrik kommer aven titta av sitt svenska nummer med jamna mellanrum for de som vill na oss.

vi hor av oss sa snart som mojligt med uppdateringar om vara nya aventyr
stora kramar till alla dar hemma
ha det bra!
ps1 termometern star pa 33 grader (peruanen klagade pa att det var kallt) ds1
ps2 det kravdes en resa till peru for att fredrik skulle skriva sitt forsta inlagg ds2

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ohhh jag är inte alls avis på er! Fy ja det låter riktigt kallt med lite över 30 grader... Själv upptäckte jag i morse när jag väl kommit ut att tempraturen här sjunkigt under natten... var väl så där -10 när jag började vandringen till jobbet i morse, från att det varit plusgrader i början av veckan. Så ja jag frös väl en aning :). Ni får ha en toppen bra resa! Härligt Sofie att du fått lite hjälp med skrivandet äntligen. Fredde förlåt men jag glömde ge dig min guidebok, upptäckte att den låg kvar i min väska när jag väl kom tillbaka till Sverige. Hoppas det går fint ändå. Många kramar till er båda!

Anonym sa...

jada syster det gar bra anda hade anda inte fatt plats i vaskan vi klarar oss bra med var bibel "lonley planet" kramar